סוגי חלונות מינימל – מערכות חלונות לבית

הם נמצאים סביבנו בכל מבנה שבו נהיה. הם מספקים לנו אור, אוויר ותחושת מרחב. אנו נוטים להתייחס לקירות, לתמונות התלויות עליהם ולרהיטים הממלאים את החדר – אבל בין אם נהיה מודעים לכך ובין אם לאו, לחלונות יש תפקיד מרכזי בכל חלל שבו נהיה.

מאחורי כל חלון עומד תהליך מחשבתי מעמיק – וזה הזמן להכיר סוגי חלונות לבית פרטי(מערכות של חלונות אלומיניום) הקיימים ואת שימושיהם העיקריים:

סוגי חלונות לבית

חלונות הזזה

חלונות מסוג זה נפוצים בעיקר בוויטרינות. מערכות ההזזה מורכבות משמשות החלון, ‘הכנפיים’, אשר נעות על מסילות בעלות גלגלים. תנועת ‘הכנפיים’ קלה יחסית, ועל כן חלונות אלו מתאימים לפתחים שבהם תדירות הפתיחה והסגירה גבוהה יחסית.
על מנת להבטיח שכניסת האוויר תתאים לשימושים שלנו, או במידה ואנו רוצים לשלוט בכמות כניסת האוויר לפי הצורך, ההמלצה היא לבחור חלון אשר סגנון הפתיחה שלו יאפשר לנו לפתוח אותו לרווחה, כמו חלונות ציר או חלונות הזזה הנבלעים בכיס שבקיר.

חלונות הרם הזז

מערכות אלו דומות למערכות ההזזה, בהבדל אחד: בידית החלון יש מנגנון ייעודי, שבעת הפתיחה מרים את הכנף לגובה של כסנטימטר אחד מעל המסילה – ורק אז הגלגלים נכנסים לפעולה. לסוג חלון זה יתרון כפול: הוא קל יותר לפתיחה ולסגירה, והוא אטום יותר למים, לרוח ולאקוסטיקה. מערכות אלו משמשות בעיקר בוויטרינות גבוהות ורחבות, וכן בקומות גבוהות – שבהן יש חשיבות לבלימת רוחות ולמניעת רעשים.

חלונות פתיחה

לחלונות מסוג זה תצורה דומה לזו של דלתות. הכנף, למעשה, משמשת כדלת, ולרוב היא נפתחת בזווית של 180 מעלות אל תוך המבנה. מערכות אלו מאופיינות בפשטותן , ובדרך כלל הן מותקנות בעיקר בפתחים קטנים.

חלונות פתיחה 2 מצבים

בדומה למערכות הפתיחה הרגילות, גם מערכות שני המצבים (המוכרות גם בשמות ‘טילט & טרן’ ו’דריי קיפ’) נפתחות אל פנים הבית, ממש כמו דלת. אך מנגנון הפתיחה של מערכות אלו מציע מצב נוסף: פתיחת הכנף בחלקה העליון, כך שבראש החלון ייווצר חלל פתוח של כ-20 ס”מ, בהתאם לגודל הכנף. חלונות מסוג זה משמשים בעיקר במשרדים, וכן בחדרי שירותים.

חלונות פולדינג

חלונות מסוג זה קיבלו את שמם בשל צורת הפתיחה שלהם, המזכירה את תנועת הקיפול של האקורדיון. מערכות אלו נפוצות בעיקר בחו”ל, וניתן לראותן בעיקר במסעדות ובסגירה של פרגולות. בעבר הלא-רחוק התבטא יתרונן של מערכות אלו ביכולת להגיע לפתיחה מלאה ולהיצמד לקיר המבנה, אך בשנים האחרונות הגיעו לשוק מערכות חדישות יותר, עם יתרון חשוב נוסף: יכולת אטימה מרבית. כתוצאה מכך צבר סוג זה של חלונות פופולריות רבה והחל לחדור יותר ויותר גם לשוק המגורים הביתיים.

חלונות גיליוטינה

חלונות אלו, הנקראים גם חלונות הרמה והורדה, מזכירים בצורתם את הגיליוטינה המפורסמת, ומכאן שמם הלא-שגרתי. הם פופולריים בעיקר בשוק האמריקאי, והם מורכבים משתי כנפיים הניצבות אחת מעל השנייה. הכנף התחתונה עולה למעלה ונצמדת לכנף העליונה, הסטטית – וזה גם חסרונם של חלונות מסוג זה: חצי מהפתח סגור באופן קבוע. בארץ, כאמור, סוג זה נפוץ פחות, והוא משמש בחללים שבהם יש צורך בפתח קטן יחסית (לדוגמה, כדי לאפשר זרימת אוויר אך למנוע מעבר של ילדים).

חלונות כיס

חלונות הכיס, כשמם כן הם, מורכבים מכיסים הנמצאים בתוך הקיר, משני צדדיו של החלון. בעת פתיחת החלון מוזזות הכנפיים אל תוך הכיסים הללו, באופן המנצל במלואו את הפתח. מערכות אלו פופולריות מאוד בארץ, וניתן לראותן במרבית הבתים בישראל.

חלונות ציר

חלונות אלו מזכירים בצורתם את מערכות הפתיחה, אך הם נפתחים באופן שונה – באמצעות ציר תחתון ועליון. כחמישית מהכנף נכנסת פנימה או יוצאת החוצה, ושאר הכנף נפתחת במלואה. בשל צורת הפתיחה אין ניצול מרבי של חלל החלון – אך סגנון הפתיחה אלגנטי יותר, ועל כן חלונות אלו מתאימים לחדרי אירוח ולמרחבים מושקעים מבחינה עיצובית.

חשוב לציין כי בעת בחירת חלונות לבית או לכל מבנה אחר, סוג החלון הוא רק אחד מההיבטים במערכת שיקולים שלמה. מטרתו של כל חלון היא להפוך את המבנה כולו למואר, נעים ונוח יותר – ועל כן מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום ולמקסם עד תום את יתרונותיו של כל חלון.

לקריאה נוספת

Call Now Button